چاي سبز از ابتلا به سرطان سينه جلوگيري مي‌كند


نوشيدن چاي سبز باعث مهار فعاليت آنزيم‌هاي دخيل در بروز سرطان سينه شده و سلول‌هاي سرطاني را تخريب مي‌كند.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، مهدي فصيحي دانشجوي كارشناس ارشد بيوشيمي تغذيه از دانشگاه علوم پزشكي ايران ضمن بيان مطلب فوق اظهار كرد: طبق مطالعات به عمل آمده، چاي سبز داراي مولكولي به نام EGCG است كه اين مولكول قادر به تاثيرگذاري بر آنزيم‌هاي به وجود آورنده سرطان سينه بوده و از ميزان ابتلاي افراد به اين سرطان مي‌كاهد. وي تصريح كرد: چنانچه مقدار اين مولكول در بدن بيشتر شود تاثير افزون‌تري نيز بر آنزيم‌هاي سينه خواهد گذاشت. وي در پايان تصريح كرد: در حال حاضر محققان مشغول بررسي روش‌هاي استفاده بهينه از EGCG هستند تا با تخريب كمتر ناشي از حرارت و كمترين تغيير فرم آن بتوانند حداكثر تاثير و جذب اين مولكول را در بدن فراهم كنند.