ویتامین E از پیرچشمی جلوگیری می کند


رژيم غذايي که طی آن كاروتنين نوع بتا، ويتامين C، روي و ... وارد بدن شود می تواند احتمال پيرچشمي در افراد مسن را افزایش دهد.
محققان هلندی در پی مطالعات جدید خود دریافته اند، مواد غذايي حاوي آنتي اكسيدان‌ ها نقش مهي در جلوگيري از پير چشمي بر عهده دارند. اين دانشمندان با تحقيق بر روي افراد مسن كه بيش از 55 سال سن داشتند دريافته اند بسياري از آنها در معرض ابتلا به پير چشمي هستند.
پژوهشگران با تحقيق بر روي افرادي كه در رژيم غذايي خود ويتامين E، آهن و روي مصرف مي‌ كنند به این نتیجه رسیده اند، احتمال ابتلا به پيرچشمي در این افراد 8 درصد كاهش مي‌يابد.
ويتامين E در موادي نظیر غلات، روغن‌ هاي گياهي و آجيل وجود به میزان زیاد یافت می شود. همچنين مواد غذايي نظير گوشت ماهي، غلات و لبنيات حاوي مقادير زيادي روي هستند. اسفناج و هويج نيز مقادير قابل توجهي كاروتنين نوع بتا را دارد.